tisdag 27 april 2010

Plastikoperation !

Jag var hos "min" kirurg idag. Återbesök efter thyroideaoperationerna.

Allt var helt OK - i fortsättningen ska jag endast gå på kontroller 1 gång per år.

Men ....kirurgen tyckte att mitt operationsärr efter hjärtoperationerna var "fult" .... Visst är det fult, men vad göra ?

Ärret är ju från 3 hjärtoperationer samt 1 operation där "cerklagen/stygnen inuti" rättades till eller/och togs bort. Ärret går från mitten av revbenen "mellan brösten" och en bra bit upp på halsen !

Tydligen kan ärret justeras - det tyckte min "kirurg" att så skall ske. Det är ju inte h*n som opererat hjärtat, men jag ska få en remiss till rätt ställe.

Får se om jag käner för en operation till .... eller orkar .... visst skulle det vara skönt att få bort ärret, men ....

Väntar ju på andra operationer också !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar