onsdag 21 april 2010

Cerklage ....

.... - det "syr" dom ihop bröstkorgen med efter en hjärtoperation.

Mådde bra efter hjärtoperationen, men efter ca 3-4 månader fick jag ont i bröstet (i revbenen ) när jag hostade, vände och vred på mig.

Läkarna trodde att det var "fantomsmärtor" efter alla ärr. Men - jag fick ingen riktig hjälp !

Ringde då till Lasarettet där de opererat mig och frågade vad det kunde vara. "Begär en bröstryggsröntgen" av din läkare, sa dom där.

Sagt och gjort. Efter den röntgen såg dom att stygnen (cerklagen) hade gått sönder, vridit sig och en del satt snett.

Då blev det fart på läkarna. Operation - dom skulle bort och det gick bra, för bröstbenet hade läkt ihop fint.

Nu har det gått ett år sedan den operationen, och "värken" börjar komma tillbaka. Inte så att det gör lika ont som när det var som värst förut, men den finns där.

Frågade en läkare på kirurgen om detta, och fick till svar: Men - läs nästa inlägg för att få veta svaret !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar