onsdag 21 april 2010

G I P S !"


I början av januari bytte jag gardiner i sovrummet. Klättrade runt på utställda stolar (som jag brukar) och det har alltid gått bra !

Men - denna gången ramlade jag ner pladask och slog mig rejält.

Foten ömmade och tårna blev nästan svarta. Skrapade upp ena knät och slog mig i bröstet. Fick en stor reva på kinden och över ena örat. Två tänder börjare värka ....

När jag låg på golvet så trodde jag att hjärtat hoppat ut och låg intill, det kändes som om bröstkorgen öppnat sig .... igen är ju hjärtopererad 1 gång 3 gånger !

Jaja .... kom på benen och trodde att allt var bra. Foten ömmade, men trodde att det var en rejäl stukning.
Det blev akut tandläkarbesök med röntgenbilder och noggrann undersökning. Men - inget fel någonstans. Det ömmar fortfarande i tänderna lite då och då. Har varit hos tandläkaren 3-4 gånger, men hon hittar ingenting.

Efter 5 veckors haltande var jag hos läkaren (för annan åkomma) men fick snällt förklara varför jag haltade. Det blev remiss till röntgen och sedan rullstol till Akuten för gipsning !

Foten var bruten - inte undra på att det gjort ont .... men - jag har alltid trott att man inte kan gå på en bruten fot - men det kan man !

Detta slutade med gipspaket i 4 veckor.

Får fortfarande ont ibland , men då tar jag det lilla lugna .... vill ju inte ha gips igen !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar