onsdag 21 april 2010

Hjärtopererad 1 gång, 3 gånger

Låter lite konstigt, men det är het rätt: Hjärtopererad 1 gång, 3 gånger.

Var på ett läkarbesök för min värk och frågade om jag kunde få ny astmamedicin eller något nytt mot pollenallergi. Hade aningen svårt att andas och fick ont i bröstet då och då.

EKG - Ambulans - Inlagd - Förtur hjärtoperation - Opererades ... och efter ca 14-15 timmar upptäcktes att en artär till hjärtat blödde. Ny operation och efter ytterligare 16-18 timmar en operation till då det blev stopp i en artär.

Det blev 3 operationer på "en gång".

Allt detta tog ca 3,5 veckor.

Från inläggningen till operationen ca 1 vecka. På Lasarettet där de opererade mig, ca 1 vecka och sedan eftervården på "mitt" Lasarett ....

Detta skedde för drygt 2 år sedan.

Nu mår jag bra !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar