söndag 22 november 2009

Grått, grått, grått ...

.... Vädret är inte inspirerande ! Men - man måste ju företa sig något i alla fall och det har jag gjort:
Började igår med att byta till julgardiner i ett rum till och sätta upp alla adventsljusstakar och adventstjärnor, utom i köket. Köket tar jag i morgon, måndag !
Ljusslingan på altanen ska läggas dit i morgon eller på tisdag, men granriset är i alla fall klart.
I morgon gör jag i ordning Toarpskronan med juldekoration i, vår lampa i rummet byter jag ljus och manschetter i, samt gör i ordning en adventljusstake med levande ljus som ska vara i köksfönstret.
Sedan är det klart för 1:a Advent (ljusstakar och stjärnor får inte tändas före lördagskväll) och jag kan åka till Stockholm på fredag - komma hem på söndag och allt är klart !
Veckan efter Stockholm börjar jag med att baka julkakor och tillaga lite julmat .... för frysen eller förrådet !

Julen är härlig !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar