tisdag 8 september 2009

Receptsamling

Nu har jag äntligen börjat med att åtgärda mina recept, alltså är det ännu inte helt klart. Recepten (urklipp och en del skrivna/kladdade på papper) har varit inklistrade på A4-papper i en pärm, legat i plastfickor, ihopklämda i ett par kokböcker, lådor och .... överallt på Internet och även i Word .... huller om buller.
.
Det som hänt nu är att jag rensat recepten från det jag aldrig kommer att tillaga/baka. Jag har också delat upp recepten i 3 olika högar:
.
1. Vegetarisk mat med tillbehör
2. Mat med tillbehör
3. Bakning
.
3 st fina anteckningsblock i olika färger, är inhandlade. Det är meningen att varje block ska innehålla "sin grupp" och sedan dela upp varje block i olika kategorier.
.
Just nu har jag varit på hugget en stund, men känner inte för att fortsätta förrän i morgon - latmasken kommer krypande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar