tisdag 15 september 2009

Dagens rätt - Vecka 38 / 2009

Första inlägget i "Dagens rätt". Här ska jag bara skriva vad jag lagar / vad vi äter för middag om dagarna. Ibland kommer jag säkerligen inte ihåg att skriva här och ibland så kanske jag inte hinner. Kan också vara bra att ha som en påminnelse om vad man ätit nyligen och vad man inte ätit på länge ....
.
Jag "fyller på" listan så att det blir 1 lista per vecka.
.
090920 Söndag / Grillad fläskfilé med ugnsbakade potatis,
...........morötter, paprika, champinjoner och rödlök. Beasås.
090919 Lördag / Potatismos med fylld och ostgratinerad
...........falukorv.
090918 Fredag / Ensam hemma - Omelett med stuvade
...........champinjoner o grönt, till mig.
090917 Torsdag / Ingen matlagning idag.
090916 Onsdag / Ugnsbakad torsk med tomater, ost och
...........basilika. Potatismos.
090915 Tisdag / Ris med kryddig köttfärsgryta.
.
Enkel sallad eller annat grönt till maten nästan varje dag ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar