fredag 2 juli 2010

Massor av läkarbesök ....

.... förebyggande !

I veckan som gått så har jag varit hos diabetessköterskan. Ska ändra mitt insulinintag samt börja med att ta en tablett "på nytt". Detta ska utvärderas för att sedan kanske bli ändrade inställningar. Mitt HbA1c ligger nu på 9,9 - högt !

Ska även ringa diabetessköterskan nästa vecka för att på en fotvårdsremiss .... Jag sköter mina fötter, har inga sår, men med domningar och andra småsaker med fötterna, så behöver jag nog gå på medicinsk fotvård. I år har jag varit på 2 fotvårdsbesök och på onsdag nästa vecka ska jag på årets tredje. Sedan blir det med remiss ....

På måndag ska jag till StoraStadens StoraSjukhus - till plastikkirurgin. Där ska de (efter remiss från min kirurg gällande thyroidean) titta på mina ärr efter de 3 hjärtoperationerna. Ärret är inte vidare fint, så min kirurg tyckte att det kanske borde åtgärdas. Själv vet jag inte .... känner inte för en operation just nu, men ska vänta med att bestämma mig tills jag vet vad som sägs.

På tisdag ska jag till StoraStadensLasarett - till hudkliniken. Vid ett tidigare läkarbesök blödde min "bula" på näsvingen. Den lilla bulan har jag haft i flera år utan att bry mig .... nu blödde den och det blev remiss .... Undrar vad detta kan vara ?

Nästnästa vecka ska jag på "magröntgen". Har ju ett bråck på vändster sida om min navel. Ingen fara - ska bara vara uppmärksam på vissa detaljer och uppsöka läkare om just något av dessa detaljer händer. Nu har jag fått ont "där höger äggstock ska sitta " - jag skriver "ska" .... för jag har ju opererat bort allt ! Undrar vad detta kan vara ?

Lite krångel blir det med denna röntgen, då man ska injiceras jod - och det får de inte göra på mig gällande min thyroideacancer .... som jag för övrigt är friskförklarad från, men de är försiktiga ändå. Blir inte denna röntgen bra, då får de göra någon annan, som läkaren sa, för de måste ju se vad som förorsakar mina magsmärtor.

Annars mår jag bra !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar